Köpvillkor

Försäljningsvillkor

FÖRETAGSINFORMATION

Företagsnamn: Doggy AB
Organisationsnummer: 556055-5129
Momsregistreringsnummer: SE506055512901   

Kontaktuppgifter

Postadress: Doggyvägen 1, 447 84 Vårgårda
Telefonnummer: 0771-646400
Epost: info@doggy.se

ALLMÄNT

De här försäljningsvillkoren är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument ingår med Doggy AB. Som ett komplement till dessa försäljningsvillkor tillämpas bestämmelserna i konsumentköplagen (SFS 1990:932), distansavtalslagen (SFS 2005:59) och dataskyddsförordningen (GDPR) samt den svenska dataskyddslagen, på samtliga köp på någon av Doggy AB:s hemsidor.

Ett bindande köpeavtal mellan dig och Doggy AB ingås när Doggy AB har bekräftat din beställning via e-post. Genom beställningen accepterar du dessa försäljningsvillkor.

Doggy AB ingår inte avtal med personer under 18 år utan målsmans godkännande. Avtal kan endast ingås med kunder som har en leveransadress i Sverige.

PRODUKTINFORMATION OCH PRIS

Innehållet i produkterna framgår på respektive produktsida. Doggy AB förbehåller sig rätten att annullera din beställning eller en del av denna vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris eller om den aktuella produkten är slutsåld. Om en produkt är slutsåld, har utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig, är Doggy AB inte skyldigt att tillhandahålla produkten men kan föreslå en alternativ produkt.

Priset för respektive produkt framgår också på respektive produktsida. Alla priser anges i svenska kronor och innehåller mervärdesskatt och övriga avgifter. Totalkostnaden för köpet kommer att framkomma tydligt innan slutlig beställning och kommer att inkludera samtliga kostnader förenade med köpet, inklusive eventuella porto-och fraktkostnader.

 

FÖRSÄLJNINGS- OCH LEVERANSVILLKOR

Ta emot en order
En order som läggs på någon av Doggy AB:s hemsidor hanteras av en tredjepartslogistiker (Börjes Logistik & Spedition AB) som plockar, packar och skickar ut ordern till kund med PostNord.

Leverans
Vanligtvis kommer varan skickas från vår logistikpartner senast 7 arbetsdagar efter det att Doggy AB har bekräftat din beställning. Om varan inte finns i lager kommer Doggy AB meddela dig via e-post eller telefon.

Frakt
Din vara skickas som varubrev med PostNord. Alla eventuella kostnader förknippade med frakten av varan framgår av orderöversikten.

Betalning
Vi kräver betalning för varan från den tidpunkt den skickas från oss till kunden. Vid betalning kan du välja bland de betalningsmetoder som Doggy erbjuder i beställningsprocessen. Vid kortbetalning sker debitering av ditt betalkort direkt. Även vid Swish-betalning debiteras du direkt vid genomförandet av betalningen.

Reklamation
Om det föreligger ett fel på varan ska du meddela Doggy AB om felet skriftligen eller muntligen på info@doggy.se eller 0771-646400. Doggy AB kommer då ge dig information om hur du går vidare. Reklamation ska göras inom skälig tid från det att du märkt eller borde ha märkt felet, dock senast inom 3 år från det att du mottog varan. Ytterligare regler kring reklamation finns i konsumentköplagen.

Transportskador
Doggy AB står risken för varan till dess att den avlämnas till dig. Du ska därför vid mottagandet av varan, eller snarast därefter, undersöka om varan eller dess förpackning har synliga skador och utan dröjsmål anmäla eventuell sådan skada till Doggy AB.

Garanti
Vi vill ju så klart att alla ska tycka om våra produkter lika mycket som hundarna och katterna i Vårgårda gör. Därför har vi en smakgaranti. Om någon av våra varor inte uppfyller dina och din hund eller katts förväntningar blir du kompenserad av en värdecheck, under förutsättning att du reklamerar inom skälig tid och senast inom 6 månader från det att du mottog varan. Hör av dig till info@doggy.se så hjälper vi dig.

 

PERSONUPPGIFTER OCH SÄKERHET

Hantering av personuppgifter
Vi är måna om att du ska känna dig trygg och värnar därför om din integritet när vi hanterar dina personuppgifter. Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet dataskyddsförordningen (GDPR). Mer information om hur Doggy AB behandlar dina personuppgifter hittar du i Doggy ABs integritetspolicy som du hittar här.

Kortinformation
När du handlar hos Doggy AB behandlas betalningen av Bambora som är en säker elektronisk betalningslösning. Bambora accepterar kortbetalningar som görs med Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt vid genomförandet av en transaktion. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk.

Säkerhet
Hela vår hemsida är krypterad genom SSL. Om du befinner dig på en webbplats där det står ”https” i adressfältet så krypteras all trafik mellan dig som besökare samt servern du kommunicerar med. Detta gör att det är mycket svårt att avlyssna eller manipulera informationen som skickas er emellan och SSL ger därmed en mycket högre säkerhet än en okrypterad http-anslutning.

 

RUTINER FÖR RETURER AV VAROR

Avbeställning
Du har rätt att avbeställa beställd vara intill dess att varan avlämnas till eller hämtas av dig. Om du önskar avbeställa en vara ber vi dig maila vår logistikpartner Börjes Logistik & Spedition AB på kundtjanst@borjes.com och beskriva ditt ärende.

Ångerrätt
Som konsument har du rätt att ångra ditt köp enligt bestämmelserna i distansavtalslagen. Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du mottagit varan. Ångerrätten gäller endast under förutsättning att varan lämnas tillbaka i ett väsentligen oförändrat skick.

Om du väljer att utöva din ångerrätt ska du utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från ditt meddelande om utövande av ångerrätten, sända tillbaka varan till Doggy AB. Du står själv kostnaden för returfrakten. Returnerar du varan i väsentligt oförändrat skick så får du tillbaka det du har betalat för varan. Återbetalning sker senast 14 dagar från det att Doggy AB tog emot ditt meddelande, förutsatt att Doggy AB inom denna tid fått varan i retur eller ett kvitto på att varan sänts tillbaka.

Om du vill ångra köpet så meddelar du kundtjanst@borjes.com för vidare instruktioner om hur du returnerar varan.

TVISTER

Doggy AB följer Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist. Som konsument har du alltid rätt att hänvisa en eventuell tvist med anledning av ditt köp till Allmänna reklamationsnämnden. Kontaktuppgifter hittar du på Allmänna reklamationsnämndens hemsida www.arn.se. Tvister kan även prövas av allmän domstol.